Frankfurtas/ODER (DPA) – Nuo 2023 m. Spalio mėn. Tie, kurie atvyksta iš Vokietijos iš Lenkijos, turi pasiruošti Vokietijos pasienio kontrolei. Vokietijos vyriausybė siekia pažaboti netaisyklingą migraciją. Rezultatas dažnai būna ilgų kamščių lenkų pusėje.
Dabar Lenkija reaguoja. Nuo šio pirmadienio iki rugpjūčio 5 d. Keliautojai, priemiestiniai ir sunkvežimiai, važiuojantys priešinga kryptimi, taip pat bus kontroliuojami Lenkijos pusėje. Tai yra tolimas sprendimas, turintis ne visiškai numatytas pasekmes.
Ką pasienio kontrolė reiškia keliautojams iš Vokietijos?
Žmonės privalo ruoštis laukimo laikams prie Lenkijos sienos. Kontrolė pirmiausia paveiks autobusus, mikroautobusus ir automobilius su daugybe keleivių, kaip Konradas Szwedas iš Lenkijos pasienio sargybos pasakojo naujienų agentūrai Pap. „Taip pat bus sutelktos transporto priemonės su tonuotais langais“. Nebus jokių kliūčių ar blokadų. Tačiau juostos bus susiaurintos arba bus pastatytos ženklai, kad sulėtintų eismą prieš patikrinimo punktus.
Tačiau patys įėjimo taisyklės nebus pakeitimų. Lenkija yra Europos Sąjungos narė nuo 2004 m., O Šengeno rajono dalis nuo 2007 m., Kuri iš esmės žada neribotą kelionių laisvę. Todėl kelionėms pakanka nacionalinės asmens tapatybės kortelės; Paso nereikia.
Kaip tai įvyko?
Vokietija pradėjo kontrolę 2023 m., Kad būtų išvengta migrantų, neturinčių reikiamų dokumentų. Pradėjus naują Vokietijos vyriausybę gegužės pradžioje, taisyklės buvo sugriežtintos: skirtingai nei anksčiau, dabar taip pat gali būti nusigręžti žmonės, išreiškiantys prieglobsčio prašymą.
Preliminarus federalinės policijos balansas: Nuo gegužės 8 d. Visose Vokietijos žemės sienose buvo užregistruoti 7 960 nelegalių įrašų, o 6 193 žmonės buvo nedelsiant nusigręžti arba atstumti (nuo liepos 1 d.). Tarp jų buvo 285 žmonės, kurie išreiškė prieglobsčio prašymą. Vien tik Vokietijos ir politikos sienoje buvo apie 1300 atmetimų, kurių prieglobsčio prašymas buvo pareikštas kiekviename dešimtajame byloje, pasak Vidaus reikalų ministerijos.
Kodėl Lenkija dabar reaguoja?
Tai pirmiausia lemia vidaus politinės priežastys. Vokietijos atmetimai yra ginčytina daugelio polių problema. Dešinieji konservatorių opozicijos partija PIS pasinaudoja tuo, kad susietų anti-Vokietijos jausmus su migrantų baimėmis. PI atstovai kaltina Europos vyriausybę Donaldas Tuskas noriai sutikti su daugybe migrantų iš Vokietijos ir nekontroliuoti situacijos pasienyje. PIS, kurio kandidatas Karol Nawrocki Neseniai laimėjo prezidento rinkimus, tikisi grįžti į valdžią. Jie padidino spaudimą Tuskui, kol jis nusprendė įvesti sienų kontrolę.
Kas yra už Lenkijos piliečių patrulių pasienyje?
Jau kurį laiką lenkų dešiniųjų ekstremistų ekstremistai rengia patrulius, kurie vienašališkai sustabdo transporto priemones pasienio sankryžose, paprašo praeivių dokumentų ir ieško migrantų. Už „sienų gynybos judėjimo“ yra gerai žinomas dešiniųjų radikalų Robertas Bakiewiczkas kasmet organizuoja dešiniųjų žygį Lenkijos nepriklausomybės dienai Varšuvoje. Varšuvos vyriausybė mato šias grupes kaip erškėčius. Vidaus reikalų ministras Tomasz Siemoniak paskelbė, kad pareigų ir pareigūnų įžeidimo atvejai bus nuosekliai nubausti.
Ar prieglobsčio prašytojai yra siunčiami pirmyn ir atgal?
To policijos sąjunga bijo. Vokietijos vidaus reikalų ministras Aleksandras Dobrindtaskita vertus, įsitikinęs, kad tokio „ping-pongo žaidimo“ nebus. Jis pabrėžia gerą federalinės policijos ir Lenkijos pasienio sargybinių bendradarbiavimą.
Neatitikimai yra, kaip girdimi iš praktikos – iš tikrųjų retai.
Ką apie tai sako ekonomika?
Pramonės ir komercijos rūmai Vokietijos Brandenburgo valstijoje, esančioje Lenkijoje, kalba apie eskalaciją ir skamba žadintuvą. Lenkija yra svarbiausias Brandenburgo prekybos partneris: 2024 m. Iš valstijos iš valstijos į rytinius kaimynus eidavo 4,1 milijardo eurų eksportas, o 4,5 milijardo eurų vertės prekės ėjo priešinga linkme.
Tačiau Brandenburgas, Saksonija ar Meklenburgo-Vorpommernas dažnai vis dar yra tranzito taškai prekių eismui su Rytų Europoje. Remiantis „Logistics Association BGL“, 2024 m. Rinkliavos statistika užfiksuota daugiau nei 9,7 mln. Įrašų ir rinkliavų reikalaujamų sunkvežimių išėjimų prie Vokietijos ir politikos pasienio sankryžų. Berlyno ir Brandenburgo verslo asociacijų asociacija perspėja, kad kamščiams kyla grėsmė nuostoliams. Kliūtys Europoje ir vėlavimai pasienio perėjoms daro įtaką visai ES ekonominei teritorijai, priduria pramonės ir komercijos rūmai.
Lenkijos transporto įmonės taip pat yra susirūpinę. Bendrovės iš esmės aptarnaus gamybos linijas Vakarų Europos gamybos linijose su komponentais, pagamintais Lenkijoje, sakė Janas BuczekasTarptautinių transporto kompanijų Lenkijos asociacijos pirmininkas, į laikraštį „Dziennik Gazeta Prawna“. Prekės turi būti pristatytos laiku; Vėlavimas grasina baudos gamintojui ir tiekėjui.
Ar baigiasi be sienų kelionių laisvė Europoje?
Ne, tačiau valdikliai vėl įvedami daugelyje Šengeno vietų – nors tai turėjo būti laikina išimtis. Buvęs federalinis vidaus reikalų ministras Nancy Faeser Pristatė kontrolę Rytų sienose 2023 m. Spalio mėn., O po to nuo 2024 m. Rugsėjo mėn. Visose Vokietijos sausumos sienose.
Austrija kontroliuoja sienas su Vengrija ir Slovėnija. Prancūzija, Nyderlandai ir Slovėnija taip pat naudojasi šia galimybe. Tai dažnai pateisina per daug netaisyklingos migracijos. Tačiau saugumo klausimai taip pat vaidina svarbų vaidmenį, kaip Prancūzijoje, kuriame terorizmo grasinimai nurodo kaip pateisinimą.
Kiek tai truks?
Iš pradžių Lenkijos kontrolė yra ribota iki rugpjūčio 5 d., Tačiau kai padėtis normalizuosis, neaišku. Tai, be kita ko, priklauso nuo to, kaip praktiškai veiks bendrosios Europos prieglobsčio sistemos (CEAS) taisyklės. Jie planuojami kreiptis nuo birželio vidurio 2026 m. Vidurio. Reforma numato, kad prieglobsčio prašytojai ateityje bus įregistruoti ES išorinėse sienose, įskaitant tapatybės patikrinimą ir biometrinius duomenis. Žmonėms iš šalių, kurių atpažinimo procentas yra žemas, išorinėse sienose bus pagreitintos prieglobsčio procedūros. (Liepos 6)